صفحه آرایی کتاب

 

صفحه آرایی یکی از مهم ترین قسمت ها در طراحی و چاپ کتاب است که خواننده را جذب می کند.

در صفحه آرایی بسته به موضوع کتاب قطع مناسب برای چاپ کتاب انتخاب می شود و پس از انتخاب قطع چاپ کار صفحه آرایی با یکی از نرم افزار هایی که برای این منظور وجود دارد شروع می شود، آسانترین نرم افزار برای صفحه آرایی نرم افزار word  است.

در صفحه آرایی باید فونت مناسب برای متن را انتخاب نماییم و از انتخاب فونت هایی که چشم خواننده را اذیت می کند پرهیز کنیم، فونت های بی نازنین، لوتوس، میترا در کتاب ها رایج و مناسب می باشد.

هنگام کار با نرم افزارهای صفحه آرایی باید سایز کتاب، شماره گذاری صفحات، سشن بندی فصل ها را بطور کامل انجام دهیم.

سایز و قطع کتاب را بسته به موضوع کتاب انتخاب می کنیم که برای کتاب های آموزشی و دانشگاهی معمولا از قطع وزیری استفاده می گردد و برای کتاب های با موضوعات شعر، داستان و … از قطع رقعی استفاده می شود.

برای شماره گذاری صفحات کتاب نیز از فرمت رایج در صفحه بندی استفاده می گرد که صفحه ۱، صفحه ابتدایی کتاب است یعنی صفحه بسم ا… می شود ، صفحه ۲:سفید، صفحه ۳: عنون کتاب نام نویسنده یا مترجم، صفحه ۴: این صفحه مختص فیپا و شناسنامه کتاب است، صفحات بعدی شامل تقدیم و فهرست است که بصورت دلخواه تنظیم می گردد.

همچنین برای شماره گذاری صفحات فصل ها شماره صفحات فرد در بالا و سمت راست و شماره صفحات زوج در بالا و سمت چپ صفحه درج می شود تا شماره صفحات در قسمت بیرونی کتاب قرار بگیرند و در بالای صفحات زوج نام کتاب  و در بالای صفحات فرد عنوان فصل نوشته می شود.

 

گروه صفحه بندی و صفحه آرایی انتشارات دانش پژوهان آماده است تا صفحه آرایی حرفه ای و تخصصی برای کتب شما را با قیمت و کیفیتی عالی انجام دهد.برای اطلاع از تعرفه های صفحه آرایی تخصصی ما می توانید با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا در کمتر از ۲۴ ساعت مشاورین ما با شما ارتباط برقرار نمایند.

خطا: فرم تماس پیدا نشد.